Kirjoittaja | Viesti |
---|
Jerrry Tallijengissä
Viestien lukumäärä : 138 Join date : 21.10.2013
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 0:32 | |
| "Onhan se aikas kiva väri", hymyilin ja hörppäsin loput kahvini. Katsoin likkoja hölmistyneenä. Kylläpäs niitä naurattaa.. ajattelin itsekseni ja laskin kupin pöydälle kypärän ja hanskojen viereen. | |
|
| |
Sussu Tallijengissä
Viestien lukumäärä : 132 Join date : 11.08.2013
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 0:35 | |
| Kikatin Kirstun kommentille. Tämä oli taas näitä päiviä, jolloin en hallitse itseäni yhtään. "Huhhuh... Pitäisiköhän minun lähteä tervehtimään Jackalia", sanoin pyyhkien silmiäni. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
Viestien lukumäärä : 294 Join date : 25.06.2013
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 0:39 | |
| Kulautin itsekin loput kahvini kurkkuuni. "Jo-o. Ehkäpä munki pitäs mennä kahtoon Spittiä", sanoin. Nousin ylös sohvalta, nappasin keksini ja Sussun kupin. Laitoin kupit jollekin sivupöydälle ja kumarruin lokerikon eteen, ja tungin suklaakeksini sinne piiloon. "Tuut sä mukaan kattelee heppoja?" kysyin Jerryltä iloisesti. Sussulta kysäisin reippaasti: "Laitetaanko me hepat maastoilu kuntoon?" | |
|
| |
Sussu Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 0:44 | |
| "Juu, laitetaan vaan" hymyilin Kirstulle ja nousin itsekkin sohvalta. Venyttelin ja katsoin Jerryä. "Jos sä haluat nii voidaan vuorotella Jackalilla, sille tekis terää jos joku vähä raskaampi, kuin minä, ratsastais sillä... En tosin tarkoita että sinä olisit tukeva tai siis.." selitin ja nolostuin täysin. Enhän minä nyt tarkoittanut sitä noin. Olin ihan nolona. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 0:48 | |
| Naurahdin Sussulle. Nousin ylös ja riisuin moottoripyöräkamppeet, päälle jäi huppari ja farkut. "Kyllä mä tajusin. Raskaampihan minä oon, mutta en tukeva, ainakaan omasta mielestä", sanoin hymyillen ja asettelin ajokamppeet tuolille. Otin arvotavarat (kännykkä,avaimet & lompakko) ja laitoin ne farkkujen taskuihin. "Kyllähän mä voin tulla mukaan, mikäli te huolitte mut", naurahdin. / Jerry on sitte lihaksikas, raskasrakenteinen sen takia | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 10:33 | |
| "Tottakai me nyt sut mukaan huolitaan!" Vastasin Jerrylle reippaasti. Hymyilin Sussulle, ja lähdin talsimaan kohti Spitin laidunta. Matkan varrella tietysti yritin parhaani mukaan selittää missä oli mikin hevonen. Saavuin pian Spitin aitaukselle. Spittiä ei näkynyt, se oli varmaan kauempana aitauksessa. Vihelsin. Spitti laukkasi jostain laitumen perältä portille. Se tervehti minua hörähtäen. Silitin sitä ja sanoin muille hymyillen: "Tämä on Spitti". Jackalin aitaus oli Spitin aitauksen vieressä (?).
/Plöööööö | |
|
| |
Sussu Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 12:01 | |
| Kävelin Kirstun perässä yrittäen pysyä tuon tahdissa. Jackal oli tapansa mukaan portin lähettyvillä (joo kai se on siinä vieressä) ja katseli uteliaana meitä. Se pärskähti ja tuli portille. Otin Jackalin riimusta kiinni ja avasin portin. "Tässä on Jackal, oikealta nimeltä Mitternacht Held, mutta Jackal on helpompi sanoa" selitin tökerösti samalla kun taputin vierelläni tanssahtelevan ruunan kaulaa. Jackal katseli uteliaana Jerryä ja tunki turpaansa tuon käden lähettyville. "En varsinaisesti ota Jackalille hoitajaa, mutta apu sen kanssa on aina tervetullutta mikäli minulla on kiireitä" selitin hymyillen. Katsoin ihailevasti mustaa ruunaani ja ylpeys paistoi kasvoiltani. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 12:11 | |
| "Heh, kiva juttu", naurahdin Kirstun reippaudelle. Kuuntelin tarkasti Kirstun selitystä tallin asukeista ynnä muista ja katselin ympärilleni. "On tämä komea paikka", kommentoin välissä. Katselin tarhassa olevia hevosia. "Komeita on teidän pollet", sanoin samalla, kun tarjosin kättäni Jackalin nuuhkittavaksi. "Tulee mieleen entinen hevoseni", sanoin hymyillen pienesti ja silittäen varovaisesti Jackalin turpaa. Pienen hiljaisuuden, paino sanalla pienen, jälkeen lisäsin reippaasti: "Autan mielelläni hevosten hoidossa." Katsoin Spittiä ja Kirstua. "Onkos Spitti Akhal-teke?" kysyin hymyillen. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 20:27 | |
| "Hjep, onhan se", vastasin huokuen ylpeyttä. "Se on ollut minulla varsasta asti", selittelin, en tiennyt miten se nyt liittyi asiaan milläänlailla, mutta eipä se mitään. Avasin portin ja varmistin, että Sussu ja Jerry pysyisivät tahdissani. Sitten talutin hevoseni harjauspaikalle. Sidoin Spitin kiinni. Kipaisin vielä hakemassa sisältä harjapakin ynnä muut varusteet. | |
|
| |
Sussu Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 20:33 | |
| Hymyillen talutin tanssahtelevan Jackalin Kirstun ja Spitin perässä harjauspaikalle. Nappasin riimunnarun ja kiinnitin sen hevoseni riimuun. Sidoin narun vetosolmulla kiinni ja odottelin Kirstua hevosten luona Jerryn kanssa. Jackal katseli uteliaana ympärilleen. Rapsuttelin ruunaa otsasta ja katsoin Jerryä arvioivasti. "Oletko kauan harrastanut hevosia?" kysäisin jätkältä keskittyen Jackalin rapsuttamiseen. Ruuna painoi päätään kosketustani vastaan, löysin kutiavan kohdan. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 20:37 | |
| Kävelin Kirstun ja Sussun perässä harjauspaikalle ja katselin heidän touhua. Katsoin Kirstun perään, kun tuo lähti hakemaan varusteet ym. Säpsähdin Sussun kysymyksen kuullessani. "Onhan tota tullut melkeimpä koko ikä ratsastettua. Viisi vuotiaana istuin ensimmäisen kerran hevosen selässä. Siitä se sitten lähti oman luottopollen kanssa etenemään", vastasin Sussulle ja taputin Jackalin kaulaa. "Komeita hevosia täällä", lisäsin vielä. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 20:42 | |
| Raahasin satulaa, suitsia, kypärää, hanskoja ja harjapakkia ähisten Spitin luokse. Spitti tuijotti minua kuin kysyen: "Mitä tuo hullu nainen taas touhuaa?" Laskin varusteet maahan. Hymyilin Sussulle ja Jerrylle. Riisuin Spitiltä loimen, jotta voisin harjata sen.
/lyhyttt | |
|
| |
Sussu Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 20:46 | |
| "Kirstu tulikin jo" sanoin hymyillen ja suukotin Jackalin turpaa. "Kipaisen hakemassa Jackalin kamppeet" huikkasin ja kävelin talliin. Jackal jäi katsomaan perääni ja hirnahti hiljaa. Lopulta ruunan katse kääntyi Jerryyn ja siitä Kirstuun ja Spittiin. Se pärskähti ja kurotti turpaansa Jerryn taskuja kohti. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 20:50 | |
| "Voi ei, anteeksi Kirstu.. mun olis pitäny tulla auttaa sua kantamisessa, mutta en ehtinyt", sanoin harmistuneena. Silitin Jackalin kaulaa ja katsoin Kirstun touhailua. "Minkäs ikäinen Spitti on?" kysäisin. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 20:57 | |
| "Ääh, ei se mitään, joka kerta olen kamppeeni itse kantanut", sanoin nauraen Jerrylle. Sussu häipyikin talliin. "Ööääöö.." Katsahdin Spittiin. "Minkä ikäinen olet?" Spitti örähti jotain ja nuuhki ensin Jackalia ja sitten Jerryä. "Se on pian seitsemän vuotias", sanoin nauraen ja samalla raaputin päätäni. Otin harjapakista harjan ja toisenkin. Viskasin toisen harjan Jerrylle. "Haluat varmaan auttaa?" kysyin nauraen iloisesti. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 21:01 | |
| "Selvä juttu", hymyilin Kirstulle. Nappasin harjan kiinni ja naurahdin. "Oot aikas touhuava neitokainen", sanoin Kirstulle samalla kun aloitin harjaamaan Spittiä. /Lyhyttä, mutta ytimekästä *not* | |
|
| |
Sussu Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 21:05 | |
| Käppäilin tallista takaisin muiden luo kera harjapakin, kypärän ja suitsien. "Hihii! Päätin, että tänään mennään Jackalilla ilman satulaa. Pääset Jerry sinäkin näyttämään mihin susta oikein on" sanoin virnistäen samalla kun laskin harjapakin maahan ja avasin sen. Laitoin suitset nätisti sen päälle odottelemaan ja nappasin harjan pakista. "Hei ukkoseni, tuliko ikävä?" höpöttelin hevoselleni ja aloitin harjaamaan sitä. Jackal önähti ja sulki silmänsä, se nautti harjaamisesta. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 21:11 | |
| "Juuu, tottakai! Tallilla ei voi oikein muuta ollakkaan", vastasin Jerrylle silmät sädehtien. Harjasin Spitin sileää karvaa ja huomasin Spitin tarkkailevan Jerryä. "Spitti rentoudu, ei Jerry ole sapelihammastiikeri joka upottaa hampaansa sinuun heti kun silmäsi välttävät", Sanoin nauraen spitille ja taputin sitä kaulalle. Sussu tuli ulos tallista. "Hihhih", naurahdin Sussun asenteelle, ehkäpä olin saanut hänen päivänsä piristymään.. Tai ehkä se johtuikin tuosta tallille ilmestyneestä hottiksesta. Punastuin hennosti ja vaihdoin harjani harjakampaan. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 21:17 | |
| "Ohhoh, noh.. tänään ei sitten passaa töskätä", vastasin Sussulle ja virnistin. "Kieltämättä tallilla ei voi olla huonolla tuulella. Varsinkaan kun on mukavaa seuraa hevosten lisäksi", sanoin Kirstulle ja väläytin hymyn. Huomasin tuon hennon punastuksen, mutta laitoin sen pienen pakkasen piikkiin. | |
|
| |
Sussu Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 21:22 | |
| "Khihhih, ei se haittaa vaikka töskäisitkin. Jackal on kyllä aika helppo ratsastaa, tosin en tiedä miten se käyttäytyy vieraiden miesten käsissä" sanoin hymyillen ja vaihdoin harjan kaviokoukkuun. Putsasin Jackalin kaviot, ruuna nostikin kiltisti jalkansa, tällä kertaa. Laitoin koukun takaisin pakkiin ja puunasin hevoseni pään vielä. Katsoin Kirstua ja virnistin tuolle. Hihittelin itsekseni, kun lämmitin Jackalin kuolaimia. Tarjosin kuolaimia hevoselle, joka laittoi hanttiin. Kutittelin sen ikeniä sormellani, ja piankos sen suu aukeni. Laitoin suitset pikaisesti sen päähän ja silittelin sen kaulaa. Suljin harjapakin ja nappasin kypärän. "Oho, unohdin ottaa Jerrylle kypärän. Kipaisen hakemaan, toivottavasti löydän oikean koon" hihkaisin ja kipitin talliin. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 21:35 | |
| Hymyilin iloisesti, puhdistin itsekin Spitin kaviot ja aloin lämmittämään kuolaimia. "Kohta saat kuules Spittelssön tällasen metallipötkylän suuhu, eiks oo kiva? Nää maistuu ihan mun käsille. Joo just niin", Tuijotin hevostani hömelösti ja juttelin sille. Oikeastaan unohdin toisten ihmisten olemassa olon.. Niinkin saattaa joskus käydä. Siirryin Spitin vierelle ja se aukaisi suunsa ihan kiltisti. "No ohhoh, oletkos sinä tänään joku herrasmies kun et yhtään pistä vastaan? Katotaanpa kuule miten ton satulan kanssa käy.. Tai sitten heität mut selästäs, etkös olekin suunnitellut sellaisia juttuja, hä?" Jatkoin selittelyä. Hetkisen kuluttua puhetulvani hellitti ja katselin ympärilleni. "Ehh.." Nolostuin hieman, ties mitä kaikkkea juttuja tuo puhetulvani Spitille oli sisältänyt. "Toi tykkää siitä et keskustelen sen kanssa tosi tärkeistä asioista.. Köh köh.." Sanoin muille ja siirryin satulan kimppuun. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 21:40 | |
| Olin naama virneessä, kun Kirstu touhaili hevosensa parissa. Olin siirtynyt pitämään Jackalista kiinni ja rapsuttelin sen otsaa. "Ihan luonnollista se on, että höpöttelee hevoselle. Itekki höpöttelen aika tiuhaan tahtiin hevosille", sanoin hymyillen. | |
|
| |
Sussu Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 21:43 | |
| Tulin takaisin puolijuoksua, mutta hidastin vauhtiani ennen kuin saavuin hevosten luo. "Huhhuh.. toivottavasti tämä on sopiva kypärä" sanoin Jerrylle ojentaen samalla kypärää. "Hei taas ukkoseni" sanoin Jackalille ja suukotin ruunaani taas vaihteeksi. "Jerry hei, punttaisitko mut?" kysyin tehden koiranpentu ilmeen. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 21:49 | |
| "Niii.. Mulle se ainaki on tosi normaalia ko höpöttelen iteksenikin", sanoin nauraen ja samalla kiristäen satulavyötä. Spitti kuopaisi maata takajaloillaan ja yritti hilata ahteriaan poispäin minusta. "Tsot tsot ukkoseni nyt pysyt paikallas tai soitan makkaratehtaalle et tääl ois oikein mehevää lihaa tarjolla.." Jupisin Spitille samalla ähisten satulavyön parissa. Lopulta kuitenkin sain sen halutulle kohdalle. "HAHAA, minua et voita tässä taistelussa pisteet 1-0 kirstulle!", sanoin nauraen ivallisesti. Vetäisin kypärän päähäni ja hanskat käteeni. "Meiti on valmis, entäpäs se nuoripari siellä?" kysyin reippaasti. Minulla ei ollut aavistustakaan miksi kutsuin heitä nuoreksipariksi.
| |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä Ti 22 Loka - 21:56 | |
| "Eiköhän me kaikki höpötellä iteksemme jossain vaiheessa elämää", sanoin Kirstulle hymyillen. Katsoin Sussua ja otin kypärän testiin. "Kyllähän tämä on just passeli. Ja voinhan minä sut sinne selkään nakata", vastasin Sussulle ja piankos olinkin jo tuon vierellä. Otin Sussun jalasta otteen ja nostin likan kevyesti selkään. "Nuoripari ei kyllä olla, mutta eiköhän me olla valmiita", huikkasin Kirstulle ja vilkaisin Sussuun kysyvästi. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Luminen Syyspäivä | |
| |
|
| |
| Luminen Syyspäivä | |
|