Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

PääsivuPääsivu  Latest imagesLatest images  HakuHaku  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Kesä on tullut

Siirry alas 
3 posters
Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä
Janika H.

Viestien lukumäärä : 93

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 12 Kesä - 0:14

Rapsuttelin Toopea turvasta ja nautin tallin hieman viileästä ilmasta. Ulkona oli nimittäin lämmin, 25 astetta. Sitä voisi mennä uimaan, uittamaan oikeastaan. Vielä kun saisi seuraa, seuraa joka haluaisi ehkä ratsastaa Toopella tai Danalla. Olisi nimittäin hienoa päästä molempien hevosten kanssa samaan aikaan veteen, mutta kun Danalla oli viimeaikoina potkujalka vipattanut, ei oikein viitsinyt lähteä taluttelemaan molempia.

//jos saatais ropepuolikin heräteltyä? :3
Takaisin alkuun Siirry alas
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama
Kirstu

Viestien lukumäärä : 294

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyTi 25 Kesä - 22:44

Ajelin rämällä ladallani, jonka perässä oli hevostraileri. Ihme kun moinen rakkine jaksoi vetää perässään kahta hevosta. Pian saavuin hukkasuon pihaan. Siellä jarrutin siististi, jottei hevoseni olisivet lennelleet kopissa ihan mukkelismakkelis. Pysäytin auton sellaiseen paikkaan josta saisin kuskattua hevoseni helposti ulos. Avasin oven ja katselin kaunista tallimaisemaa. Venyttelin ja jatkoin matkaa kopille. Olin aiemmin käynyt tutustumassa talliin, joten tiesin minne hevoseni kuskasin. Crimiksen kanssa sovimme, että hevoseni saavat tutustua talliympäristöön laitumillaan.
Avasin trailerin luukun. Spitti puuskutti hermostuneena, Sessa taas tyynen rauhallisesti nuokkui. "Hops herätys Sessukka, ja kuumakalle voi jo rauhoittua; olemme perillä", juttelin hevosilleni avatessani luukkua.
Ensiksi talutin väsyneen Sessan ulos. Sitaisin sen jotenkin koppiin kiinni. Seuraavaksi siirryin Spitin kimppuun. Se potki hermostuneena koppia. Otin riimunnarusta kiinni ja avasin varovasti puomin. Spitti tömisteli ulos kuin mikäkin pomo. Pihassa se hyppeli pystyyn ja yritti lähteä juoksuun. "Herraseni odottaa hetkisen ja sitten pääsee kirmailemaan laitumelle", sanoin tiukkaan sävyyn. Otin myös Sessan matkaan ja lähdin taluttelemaan niitä aitauksiinsa.
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä
Janika H.

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 9:47

Aivan kuin auto olisi ajanut pihaan. Kävelin siis ulos tallista, ja näinkin jonkun taluttavan kahta hevosta. Katsoin heidän etenemistään vain tallin seinään  nojaten, pysytellen mieluusti varjossa...
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama
Kirstu

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 19:01

Spitti hyöri ja pyöri ympärilläni. Sessakin alkoi heräilemään horroksestaan ja päätti haukata tien toiseltapuolen välipalaa niin, että riimunnarut menivät ristiin. ”Nyt te kaksi lopetatte tuon touhottamisen”, sanoin topakasti ja vetäisin Sessan omalle ’kaistalleen’. Aloin kävelemään reippaammin kohti Sessan pysäkkiä.
Onnistuin jotenkin päästämään Sessan laitumelle ilman, että se olisi karannut. Jatkoimme Spitin kanssa kohti sen pysäkkiä. Kun se tajusi ettei Sessa ollut mukana, se riuhtaisi itsensä irti ja laukkasi pukkilaukkaa Sessan aitauksen luo. ”Spitti takaisin heti!” huusin sille. Käänsin katseeni pois Spitistä ja vihelsin. Olin opettanut Spitin tulemaan vihellyksestä luokseni, saas nähdä toimiiko se nyt. *Vihellys* Kuulin Spitin pysähtyvän, siispä vihelsin uudestaan. Pian kuulin askelia, ensin hitaita, sitten nopeita. Ja kas, Spittihän se sieltä laukkasi luokseni. Tartuin sen naruriimusta kiinni, ja sanoin: ”Noniin, osaathan sinä käyttäytyäkin, hyvä poika”.
Saapuessamme Spiti pysäkille, irroitin sen riimunnarun, ja päästin sen kirmaamaan laitumelleen. Ori ampaisi vauhtiin, eikä hidastanut ennen kuin vasta päädyssä. Se lähti juoksemaan takaisin, mutta sain portin kiinni ennen kuin se olisi juoksennellut pitkin pihamaata. Lähdin lampsimaan autoani kohti.
Tallin seinustalla huomasin jonkun tytön. Koska olen minä, päätin heti mennä ja tervehtiä. ”Hei, minä olen Kirstu, kukas sinä olet?” kysyin tytöltä hymyillen.
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä
Janika H.

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 20:15

Hetken kuluttua toinen hevosista karkasi, mutta se palasi omistajalleen tuon vihellettyä. Hah, tottelisipa Toopekin tuollaista käskyä.. Kovasti olin yrittänyt kaikenlaisia luoksetulokäskyjä pullealle poniorilleni opettaa, mutta opetukset eivät olleet jääneet päähän, ehkä ne eivät koskaan käväisseetkään harmaahallakon päässä... Toopen tyhmyyden, -siis itsepäisyyden takia ristinkin sen uudelleen Toopeksi, minulle tullessaan sitä oli aina kutsuttu Tobbeksi.
"Ai moi! Mä oon Janika!" esittäydyin toiselle hymyillen samalla. "Mennäänkö muuten talliin, täällä on ihan älyttömän kuuma?" kysyin vielä.
Crimis
Admin
Crimis

Viestien lukumäärä : 805
Ikä : 31

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 20:19

Ajoin kotipihaan vihreällä volvollani tuskastuneena ja huomasin ihmisiä tallin seinustalla. Auto oli paahtavan kuuma, kuin sauna suorastaan. Oksetti ja pyörrytti - olinhan istunut autossa puolisen tuntia ilman virvokkeita. Tempaisin oven auki ja astelin ulos haukkoen ilmaa keuhkoihini. Kuuma oli ulkonakin, ei tosin ihan yhtä tappavasti kuin autossa. Heilautin Janikalle ja Kirstulle kättäni ja kiiruhdin sitten sisälle. Heitin ostokseni nopeasti jääkaappiin ja korkkasin siideripullon. Otin pitkän kulauksen ja pistin pullon takaisin kylmään. Sutaisin pikaisesti hiuksiani peilin edessä ja menin takaisin ulos. Astelin nuorten naisten luo virnistäen.
- Heissan!
http://hukkasuo.weebly.com
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama
Kirstu

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 20:27

"Kiva tavata ja mennään vaan", hymyilin ja samassa Crimiskin jo liittyi seuraamme. "Crimiiiis!" huudahdin ja halasin häntä. "Ihana nähä suaki pitkästä aikaa", irroitin otteeni ja nyökkäsin Crimistäkin tulemaan talliin.
Crimis
Admin
Crimis

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 21:08

Rutistin Kirstua takaisin hymy korvissa ja vastasin: "Todellakin!" Olin ollut ihan onnesta soikeana Kirstun soittaessa minulle viikko sitten tallipaikoista. Nyt hän oli muuttanut takaisin kotiseudulleen, jossa olimme molemmat yläasteikäsinä asuneet. Olimme käyneet silloin samalla tallilla. Muutaman vuoden Kirstu oli nyt asunut muualla, emmekä juuri olleet nähneet. Oli aivan mahtavaa saada hänet nyt takaisin! Ja vieläpä omien hevosten kera.

Seurasin naisia talliin ja kysäisin: "Mitäs te meinaatte?"
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama
Kirstu

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 21:12

Hymyilin kummallekin. "Ite en kyl vielä tiedä, pitäs noi kamppeet roudata talliin ja sitä rataa.. Ei täs lähistöllä sattuis olemaan mitään uimapaikkaa, jossa hevosetkin sais uida, Spitti on nimittäin oikea vesipeto", Vastasin nauraen. Katselin tallin sisustaa: "siisti talli teillä muuten". Käännyin Janikan puoleen: "onko sulla täällä hevosia, vai hoidato vain?"
Crimis
Admin
Crimis

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 21:15

"Joo! Kamojen roudauksen jälkeen voitais mennäkin uittaan, on sen verran kuuma. Ranta on tos parin kilsan päässä", vastasin Kirstulle ja kiitin pian perään kehuista.

/ Vois ootella sitä Janikaa nyt. c:
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä
Janika H.

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 21:35

"Öö.. Joo mulla on omat kopukat täällä, toi häirikköduuo", virnistin. "Ja hei muuten Crimis, uittamisesta sen verran, että haluaisitko uittaa Danaa tai Toopea? Ku ois ihanaa päästä molempien kaa uimaan, mutta Danaa on kiukuttanu viimeaikoina, ni en viitti mennä taluttaen. Mikälie tekokiima..." hymyilin ja menin rauhoittelemaan jonkinlaisen kohtauksen saavan näköistä Danaa. Se oli hermona kuullessaan trailerin pihalla, sekä vieraita hevosia.
Crimis
Admin
Crimis

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 21:48

"Voisin ottaa Toopen.. Tai no öö, mites tuo Dana? Voiko sinne ottaa ulkopuolisii? Tai jos kirstu ottaa sen orin ja nii" aloin sönköttämään Janikalle. Olin vähän epäileväinen, tulisiko uittamisesta mitään, jos Dana olisi messissä. En muutenkaan pitänyt tammasta yhtään. Se oli suorastaan ärsyttävä. Olihan Goldikin - useinkin - mutta no, se oli omani. Janika oli kuitenkin maksava asiakas, joten pakko olisi hänen hevosiaan sietää.

/ Hei ei millään pahalla :D:D
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama
Kirstu

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 21:53

Katselin tyttöjä hymyillen. "Niin, itsekään en haluaisi että Spitti aiheuttaa jollekkin hepulikepuli kohtauksen", sanoin katsellen eksyneen näköistä tammaa. Se jos jokin oli eksyksissä, mutta ehkä aika saisi parannettua senkin haavat. "Mutta pohtikaapas te täällä miten tehdään, lähden itse tästä purkamaan tavaroitani, jotta päästään sinne uimaan", naurahdin iloisesti ja huiskaisin kättäni muille.
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä
Janika H.

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 21:57

"Kyllä se menee, jos me.. -Oles nyt! - ollaan peränpitäjinä.. Ja jos se ei mitenkään onnistu niin voinhan mä ottaa Toopen, ja mennä sit tän kaa myöhemmin.." pohdin, toruen välissä varpailleni tallannutta Danaa. Sen näki Crimiksestä ettei tuo pitänyt tammasta, enkä voi syyttääkkään toista siitä. Olihan se ärsyttävä ja omanlaisensa, mutta.. Dana alkoi rauhoittumaan ja pujahdin ulos karsinasta.
Crimis
Admin
Crimis

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 21:58

"Nii no, tee mite parhaaks näät", sanoin hajamielisesti Janikalle.

// Äää sori, mä lähen käymää järves täs välis ! Älkää olko hirrveen katkeria D:
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama
Kirstu

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 22:22

// Jeeps. Itekki tästä meen, öitä Smile
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä
Janika H.

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 22:29

"Sano vaan suoraan, mielellänihän mä Danan mukaan ottaisin, mut ymmärän että se on vähän kummallinen..." sanoin. "Ja kiitos muuten sulle että oot näinkin hyvin jaksanu mua ja noita elikoita, ja antanu meiän jäädä tänne. Kyllä mä tiiän että et tykkää Danasta ja Toope on välillä, tai siis aina, rasittava." lisäsin, ja yritin hymyillä.

//mäkin alan menemään. ja en ota itteeni crimis Very Happy
Crimis
Admin
Crimis

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyKe 26 Kesä - 23:08

Nyt tuntui pahalta. Olin näköjään todella läpinäkyvä. "Äh, emmä sitä.. tai no jaa. Voin mä kyllä kokeilla jos me tultais Toopen kaa toimeen" vastasin Janikalle yrittäen korjailla jäätynyttä ilmapiiriä. Tämä ei nyt mennyt ihan niin kuin halusin. En kuitenkaan halunnut mitään eripuraa tallini katon alle.

// Draamaaaa albino Hyvät yöt! c:
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä
Janika H.

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyTo 27 Kesä - 11:12

"No jos sä voisit kokeilla! Mut hei, en mä voi sua syyttää tosta Danasta, onhan se vähän tollanen..." sanoin ja hymyilin. Toope tunki turpaansa karsinan kaltereiden välistä ja rapsutin sitä hajamielisesti turvasta.
Crimis
Admin
Crimis

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyTo 27 Kesä - 16:38

Nyökkäsin Janikalle hieman helpottuneemmin ja astelin tämän viereen. Katselin Toopea todeten, että olihan se ihan suloinen. "No, eiköhän sitten valmistauduta! Harjaillaankos vielä vai pistetäänkö vaa remmit naamaan?" totesin pistääkseni liikettä touhuun. Pääsisimme edes joskus sinne järveen.
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä
Janika H.

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyTo 27 Kesä - 16:56

"No tota.. Ton mutapossun vois harjata, ellet sä välttämättä haluu istuu kuivuneen mudan päällä", sanoin huvittuneena, viitaten Toopeen. "Se pärjää ihan vaan suitsilla, et ei mitään suojia tai sellasia."
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama
Kirstu

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyTo 27 Kesä - 18:11

Saavuin takaisin talliin rompekasa mukanani. Laskin kaikki Sessan karsinaan saadakseni ne nopeasti pois jaloista. "Harjataanko me hepat ulkona, jos ne hepat vaikka siinä samalla tottuisi Spittiin", kysäisin reippaasti. Kaivelin kasasta Spitin suitset ja harjapakin. Jätin ne vielä Sessan karsinaan ja kuskailin loput romppeet pikkuhiljaa omiin osoitteisiinsa.
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä
Janika H.

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyTo 27 Kesä - 19:51

"Voishan sitä!" virnistin ja katosin hetkeksi satulahuoneeseen hakemaan Danan romppeita. Oranssi harjapakki, samaa sävyä oleva korvahuppu sekä hackamoret. Tungin kaikki harjapakkiin ja laskin sen tamman karsian eteen. Tovi meni väistellessäni hampaita sekä kavioita, mutta lyhyen ajan päästä Dana rauhoittui ja sain sen laitettua riimuun.
Kirstu
Vakionaama
Vakionaama
Kirstu

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyTo 27 Kesä - 20:21

Saatuani kamppeet paikoilleen, lähdin hakemaan Spittiä laitumelta. "Minäpäs lähden hakemaan Spittiä", ilmoitin muille ja samalla otin suitset ja vihreän harjapakin kainalooni. Jätin ne ulos kohtaan, jossa harjaisin Spitin. Lompsuttelin aitaukselle ja vihelsin. Villi oripoikani laukkasi pukkilaukkaa luokseni. Portin edessä se hyöri ja pyöri. Sain hädintuskin napattua sen naruriimusta kiinni. Kun poika oli otteessani, avasin portin. Spitti tepsutteli vieressäni nostellen jalkojaan. Pian saavuimmekin harjauspaikalle.
Janika H.
Tallijengissä
Tallijengissä
Janika H.

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut EmptyTo 27 Kesä - 21:04

Kävin hakemassa Crimikselle vielä Toopen kamat. "Suitset on sit tuol pakis", hymyilin kiinnittäen Danan riimunaruun ja lähdin kiikuttamaan sitä kohti harjauspaikkaa, harjapakki toisessa kädessäni. Puomilla talutin Danan reunalle ja laskin narun maahan, tammalla kun oli vetopaniikki, enkä voinut sitoa sitä kiinni. Dana katseli Kirstun oria, Spittiä uteliaana, ja kuopaisi kärsimättömänä.

//hih, tää on ihana hymiö <: Suspect
Sponsored content

Kesä on tullut Empty
ViestiAihe: Vs: Kesä on tullut   Kesä on tullut Empty

Kesä on tullut
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 3Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
 :: Tarinointi :: Roolipelaus :: Arkisto-
Siirry: