Hei kanssakirjoittelija. Onko sinusta mukavaa saada kommentti kirjoittamastasi tekstistä tai piirtämästäsi kuvasta? Jos on, lue eteenpäin.
Ystävänpäivän ja taiteen kunniaksi Nitthan Paithoonbuathong aloittaa
Pusukisan. Säännöt ovat seuraavat:
- Kerää pusuja
- Jos keräät viisi pusua helmi-maaliskuun aikana, niin saat valita palkinnon
- Kymmenellä pusulla saa kaksi palkintoa, viidellätoista kolme jne
- Jos käy niin onnellisesti, että kaikki innostuvat keräämään vaikka pari pusua, voidaan vielä vaikka äänestää joku, joka saa urotöistään erikoispalkinnon
- Pusu can also be given 5 feet apart because no homo bro: pusuihin voi suhtautua ihan vain pelimerkkeinä. Ne ovat pusuja vain siksi, koska Chai, ja koska niiden ansaintitapa on niin ihana, että voisin kyllä pussata itsekin jokaista, joka tähän viitsii lähteä!!
Pusu Miten niitä pusuja sitten saa? No
kommentoimalla muiden tarinoita. Yksi kommentti on aina yksi pusu. Koska minä olen tämän kisan ylin ja ainoa tuomari, ja joska Facebook, Instagram ja muut (eli siis Crimis) ei ole tässä mukana, saatan myös diktaattorimaisesti antaa kaksi pusua yhdestä oikein superkommentista.
Tähän
saavat osallistua kaikki. Ei ole väliä, oletko Crimis, mode vai tavallinen kuolevainen.
Saat itse valita, ovatko saamasi pusut hahmo- vai henkilökohtaisia. Asiasta ei tarvitse edes ilmoittaa täällä julkisesti. Kun sinulla on riittävä määrä pusuja, lähetä minulle vain yksityisviesti ja kerro, minkä palkinnon haluaisit.
Kommenttien täytyy koskea tarinoita, jotka ovat korkeintaan kuukauden vanhoja. Kommentoitavan taideteoksen tekijän on oltava yhä Hukkasuossa: lopettaneiden käyttäjien juttuja ei nyt kannata kommentoida. Saa kommentoida myös sellaista tekstiä/kuvaa, joka on jo saanut kommentin aiemmin! Saa kommentoida spin-offeja!
Mikä sitten on kommentti? - Kommentin
ei tarvitse olla mikään viiden kilsan analyysi! Ei ole olemassa yhtä oikeaa tapaa kommentoida. Kahden lauseen kommentti on ihan yhtä hyvä, ja monesti parempi!
- Kommentissa kerrot, mistä jutusta tarinassa tai kuvassa tykkäsit ja
minkä takia. Perustelu on tärkeintä. Perustelun ei tosiaankaan tarvitse olla mikään laaja päättelyketju. Se riittää, että tykkäsit vaikka tarinan dialogista ihan siksi, että sinulle tuli siitä hyvä olo, tai että joku vaikka kuvasi riitelyä niin hyvin että ihan itseäkin suututti. Sellaiset ovat aivan täydellisiä kommentteja!
- Myös pitkästi toki saa kommentoida, ja saa analysoida. Kaikilla on oma tapansa kommentoida.
- Kommentti voi olla myös ihan omaa ajatuksenvirtaasi tekstistä tai kuvasta: sellaistakin on kiva lukea välillä!
- Hyvä kommentti on rehellinen.
- Kommentissa
ei tarvitse olla kritiikkiä. Jos haluat kirjoittaa kritiikkiä, kirjoita vähintään yhtä paljon kehuja ja keskitä kritiikki ihan vain yhteen asiaan. Liian laajasta kritiikistä ei ole taiteilijalle enää mitään hyötyä. Jos joku on antanut jo kritiikkiä, kannattaa todennäköisesti keskittyä vain niihin hyviin puoliin.
- "Kiva tarina!" ei ole kommentti, vaan se on tsemppiä. Siitä et saa pusua, mutta saat tottavie hyvän mielen niin itsellesi kuin kirjoittajallekin! Saa antaa myös tsemppiä! Se on tosi hyvä!
Palkinnot Suurin motivaattori tähän lähtemiselle pitäisi olla se, että jos kaikki kommentoivat, kaikki myös saavat kommentteja. Eikö olisikin ihanaa saada monta kommenttia? <3 Sen lisäksi voit valita aina viidellä pusulla itsellesi palkinnon, jonka minä sinulle annan, koska olet niin ihana että kommentoit muille.
- Päiväkirjamerkintä (kirjoitan myös sellaisille hevosille, jotka eivät asu täällä: laatishepoille jne)
- Helppo valmennus (Chai ei osaa valmentaa itse, mutta hän tuntee muuan Eetu Hopiavuoren, joka voi. Mieluiten Hukkasuossa asuville hevosille.)
- Luonne (erityisesti muualla asuville hevosille)
- Hepan kehno pääkuva (Hukkasuossa asuville. Muualla asuville voin värittää valitsemasi pääkuvan linet, jos kelpaa.)
- Jonkun muun örkin valmiin linen väritys
- 10 jaosten alaista sijoitusta
- Jotain muuta? Haluatko että oikoluen jotain sinulle? Kommentoin vaikka luvun kirjoittamastasi romaanista? Tarjoan kahvit kun käyt Seinäjoella?
Ei ole pakko liittyä virtuaaliheppoihin. Ammattieettisistä syistä en tee äikänläksyjäsi puolestasi.
Pusutilanne Pusuja nollataan sitä mukaa kun palkintoja on jaettu.Itse Crimis, jonka pakotamme kommentoimaan kaikkea: