| Let's Talkoillaan! | |
|
|
|
Kirjoittaja | Viesti |
---|
Kirstu Vakionaama
Viestien lukumäärä : 294 Join date : 25.06.2013
| Aihe: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 21:12 | |
| Päätimme porukalla järjestää tallille talkoot. Tavoitteena olisi saada aikaseksi ulkokarsinoiden vastapäätä samanlainen rivi karsinoita. Elikkä kaiken kaikkiaan viisi kappaletta. Kaikki ovat tervetulleita touhuamaan, jotta valmista saataisiin ripeästi. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
Viestien lukumäärä : 138 Join date : 21.10.2013
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 21:28 | |
| Olimme porukalla keränneet rahaa ja kuljettaneet tallille tarvittavat tavarat.
Olin kasannut lautoja ja roudannut muitakin tavaroita sopivan lähelle talkoopaikkaamme. Aurinko paistoi inhottavan lämmittävästi. Pyyhkäisin hikeä otsaltani ja pörrötin hieman hiuksiani. Nykäisin t-paitani pois päältä ja heitin sen lähimmän ulkokarsinan oven päälle. Ryhdyin valmistamaan sementtiä ja valamaan karsinarivistön pohjaa, vihellellen samalla Eppu Normaalia (joka päivä ja joka ikinen yö). | |
|
| |
Maxx Tallijengissä
Viestien lukumäärä : 111 Join date : 13.11.2012
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 21:52 | |
| Lyllersin läähättäen rakennuspaikalle. Tuijotin paidatonta Jerryä. Miksen itse tajunnut tuota? Otin paitanikauluksesta kiinni ja vetäisin paidan pois päältäni. Nakkasin sen harjauspaikan tolpalle. "Voinkos tulla sössimään tota juttua?" kysyin nauraen ja tartuin betonimyllyyn. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 21:56 | |
| Vilkaisin Maxiin. "Tottakai voit tulla sössiin juttua, melkonen rakennusmies", letkautin vastaukseni naurahtaen. "Ryhdyn muovaamaan tota pohjaa", lisäsin ja tyhjensin sementtisäkin myllyyn. Nappasin valmista sementtiä matkaani ja levittelin sitä betonilastalla tallinpohjaksi. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:04 | |
| Vaihdoin tallihuoneessa talkoovaatteita (toppi ja caprit) hörppäsin kupposen kahvia siinä samassa. Kun olin valmis, nappasin vesipullon pöydältä ja läksin se kainalossa kohti rakennuspaikkaa. Minun oli hetkeksi pysähdyttävä matkanvarrelle tiirailemaan rakennuspaikkaa. Hieroin melkein silmiäni. Ei voi olla totta, paidattomia miehiä tallilla, vieläpä hukkasuossa! Jatkoin matkaani ja tervehdin kosseja. "Mä voin varmaa alkaa maalaamaan nuita seinien osasia, toi betoni homma ei oo oikee mun juttu", sanoin nauraen ja tartuin pensseliin. Levitin jotain suojamuovia maahan, jonka päälle raahasin yhden seinän osan maalattavaksi. Sen jälkeen aloin husimaan pensselillä punaista maalia seinäseen. | |
|
| |
Sussu Tallijengissä
Viestien lukumäärä : 132 Join date : 11.08.2013
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:07 | |
| Onnekseni olin osannut varautua lämpimään päivään kera shortsien ja topin. Jätin muovipussin, jossa oli tallivaatteeni kaiken varalta, ulkokarsinan nurkalle. Katselin paidattomia poikia ja virnistin. "Moikkamoikkamooi kaikki! Mäki voisin alkaa auttaa Kirstua maalaamisessa" hihkaisin iloisesti. Raahasin itsekin itselleni seinän osan suojamuovin päälle. Nappasin ison varrellisen telan ja ryhdyin rullaamaan sillä punaista maalia ympäri seinän osaa. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:12 | |
| "Hahah, tää betonihomma onki enemmä meijä poikien juttu", huikkasin tytöille ja vinkkasin silmää. Jatkoin Eppu Normaalim viheltelyä ja koukkasin välillä Maxilta lisää sementtiä. | |
|
| |
Maxx Tallijengissä
Viestien lukumäärä : 111 Join date : 13.11.2012
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:16 | |
| Moikkasin itsekin tyttöjä ja naureskelin itsekseni itselleni. Pyöritin myllyä vinhasti kun Jerry oli niin riuska apumies että huhhuh. "Kyllä tämä rakennus valmistuu ripeästi kun on näin ahkeria työmuurahaisia", sanoin ja pyöritin myllyä minkä kerkesin. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:20 | |
| Katselin poikien touhailua nauraen. Hyvin omalaatuinen pariskunta, täytyy kyllä myöntää. Kyykin pensselöimässä seinästä, mutta sainkin idean. Heitin pensselin jonnekkin. "Outs!" kuulin jonkun voihkaisun. Katsahdin äänen suuntaan. Repesin nähdessäni jerryn selän. "Kaunis rusketusraita sulla", sanoin nauraen. "Anteeks tosi paljon", sanoin nauruni lomasta. "Mun täytyy käyä tuolla, tuonko sulle jonku rätin samalla?" | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:24 | |
| Käännyin Kirstun suuntaan ja mulkaisin tyttöä muka murhaavasti. "Jjoo kiitti, kiittiii, mut mä muuten kostan tän", sanoin Kirstulle ja madalsin hieman ääntäni ja virnistin hieman ilkikurisesti. "Voisithan sä tuoda mulle rätin, jos siitä ei oo mitää vaivaa", lisäsin hymyillen. Yritin kuikuilla olkani yli punaista raitaa, huomasin pensselin joka törrötti betonista. "Voi pilll...i!" ölähdin ja pyörähdin ympäri. Nappasin pensselin pois ja nakkasin sen maahan vähän matkan päähän. "Dodiih, jatketaas..." lisäsin ja palasin työni pariin. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:31 | |
| "Ei ole vaivaa", huusin olkani yli ollessani jo matkalla tallille. Olin näkevinäni pesukarsinan vieressä jonkin rähjäisen porrasharjan. Nappasin sen mukaani ja kaivelin jostain rätin jota kastelin lähimmän karsinan (eli Marinan) vesiämpärissä. Läksin reippaasti takaisin. "Hellurei, täs on sulle rätti, ota koppi!" ehdin vähän varoittaa ennen kuin heitin sillä Jerryä. Heilutin porrasharjaa ilmassa ja tokaisin: "Nyt onnistuu tämä maalaaminenkin kätevästi". Kastoin harjan maaliin ja aloin hinkkaamaan seinää. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:36 | |
| Olin jo täydessä työn touhussa kunnes märkä rätti läsähti päähäni. "Nyt tyttö tuli lähtö!" karjaisin ja harpoin Kirstun luo. Nappasin reilusti itseäni lyhyemmän likan olkapäälleni roikkumaan ja lähdin kävelemään lähimmälle tarhalle. "Ei auta rimpuilut, nyt tuli noutaja!" murahdin tytölle ja avasin tarhan portin. Pujautin meidät tarhan puolelle ja nykäisin portin kiinni. Kävelin suuren vesisaavin luo ja heilautin tytön keveästi sinne. "Miltäs tuntuu? Eix ookki virkistävääh?" sanoin hieman tenusti ja virnistin perään. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:42 | |
| "Voi apua!" koitin pötkiä pakoon, mutta huomasin pian keikkuvani Jerryn olalla. Sätkin ja kikatin kuin pikkutyttö. "Laske minut alas senkin hullu!" Sanoin kikatukseni lomasta. Eikä mennyt kauaakaan kun lensin alas. PLÄTS. Lensin takapuoli edellä juomasaaviin. Hyvä etten tukehtunut, kun nauroin niin makeasti siinä samalla. Nousin ylös vettä valuvana. "Kieltämättä tuntuu aika märältä", sanoin nauraen. Nauroin vielä kovemmin kun tajusin mitä sanoin. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:46 | |
| Katselin vettä valuvaa Kirstua hymyillen. "No grrrh", murahdin iskien silmää ja repesin nauruun. "Pitäskö mun ottaa sut reppariin, tiiä vaikka toi raitaki lähtis pois ku oot nii märkä", lisäsin vielä virnistäen ja tarjouduin "ratsuksi". | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:49 | |
| Tapitin hymyilevää Jerryä pää kallellaan ja silmät tuikkien. "No tottakai pitäs ottaa mut reppariin, mä vaadin sitä ku mut tänne toitki", sanoin ylpeänä. "Mutta täs ku on tätä vettä ni tota sun selkääs vois vähä pyyhkii ettei mun vaatteet muutu punasiksi", lisäsin nauraen. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:53 | |
| Suoristauduin ja käännyin Kirstuun päin. "Noniih, neiti osaa pitää vähä puoliaanki", naurahdin. "Tehäänpä sitte nii, että sä voisit siivota sotkus ja putsailla ton mun selän. Eikö se olis aika reilua?" kysyin virnistäen tytöltä. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 22:57 | |
| "Voi kyllä herra", sanoin muka alistuen. Otin vettä käsiini saavista ja valutin vettä Jerryn selälle. Aloin hinkata maalia kämmenelläni. "Melkeen ois helpompi jos säkin kävisit tuol saavis vähä lillumassa..." Mumisin ja riuhtaisin Jerryn olkapäistä taaksepäin. Poika horjahti ja molskahti saaviin istualleen. Ehdin juuri ja juuri pois alta ja jäin höröttämään saavin viereen osoittaen poikaa sormellani. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 23:00 | |
| "Hui silimä!" huudahdin ja olinkin hetkessä saavissa. "Nonii, nyt mun pöksyt on märät.. onko hyvä mieli, häh?" murahdin ja käänsin katseeni tytön suuntaan. "Sä muuten tuut kans", tokaisin ja nappasin kevyesti likan kädestä kiinni ja vetäisin tuon saaviin tavallaan syliini. "Ei isompia saa kiusata tuolla tavalla", lisäsin naurahtaen. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 23:03 | |
| "On erittäin hyv.. ÄÄH MITÄ SÄ HULLU TOUHUAT!" Sanoin ja lysähdin pojan syliin. "Ei ku se menee nii et pienempii ei saa kiusata ja isompii ei kannata", sanoin nauraen. "Nyt kyl kastelit munki pöksyt vaikka nehän sä kastelit jo aiemmin ku nakkasit mut yksin tänne. Murr." Selitin kikattaen. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 23:16 | |
| "Nimenomaan, niihä mä sanoin. Tapahtuu muuten hirveitä", virnistin. "Oh, mulla on semmone paha tapa kastella pöksyjä", sanoin pokkana, mutta repesin kuitenkin tytön kikatukselle. "Pitäsköhä meijä mennä kohta puolin auttamaan niitä kahta työläistä ... vai jäähäänkö vaa lilluun tänne jonku polleparan juomaveteen?" lisäsin hetken päästä ja vinkkasin silmää. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 23:18 | |
| "Voi kuule me jäähäänki tänne" sanon pokkana ja käännähdin halaamaan poikaa. Mitä mä oikein teen, mietin mielessäni. "Jäädään tänne nukkumaan", mumisen pojan olkapäätä vasten. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 23:21 | |
| "No ohhoh!" mölähdin likan halatessa. "Joo jäädää vaa, märkäpöksy", lisäsin kettuillen ja kiedoin käteni tytön ympäri. "Sanoha sitte jos tulee kylmä tai jotain", mutisin vielä ja silittelin samalla tuon selkää. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 23:25 | |
| "Mmm.. Ei tänne varsinaisesti jäädy, mutta tää vesi tuntuu jännältä. Semmoselta tiiäkkö, niinku.. Ööö.. Vaatteet kastuu ja jäätyy", sönkötän Jerrylle. Nostan katseeni ja tapitan Jerryä silmiin. Saatan olla vähä punastunut en ole ihan varma. "Hihhih, sul on jännät silmät", virnuilen pilke silmäkulmassani. | |
|
| |
Jerrry Tallijengissä
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 23:28 | |
| "Mm-m... kai mä sitte tiiän", vastasin vähän hölmistyneenä tytölle. Katselin hetken Kirstua silmiin ja virnistin: "Sitte tehäänki tämmöne juttu.." Nappasin paremman otteen likasta ja nousin saavista. "Mihis mennää piiloon?" kysyin virnistäen ja pitäen Kirstua edelleen sylissäni. | |
|
| |
Kirstu Vakionaama
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! To 12 Kesä - 23:31 | |
| "Mä tiiän, mä tiiän!" hihkuin ja kurkotin Jerryn korvan luo ja aloin supista tohkeissani: "Mennään tallipihalle, mutta puikkelehditaan mystisesti tuolta tarhojen kautta, ettei nuo nää, hihi". Otin paremman otteen Jerryn kaulasta, etten tipahtaisi hurjalla matkalla. | |
|
| |
Sponsored content
| Aihe: Vs: Let's Talkoillaan! | |
| |
|
| |
| Let's Talkoillaan! | |
|