PääsivuPääsivu  KalenteriKalenteri  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Jaa | 

Emilia valittaa elämästä

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Emilia
Mode
Mode

Viestien lukumäärä : 301

ViestiAihe: Vs: Emilia valittaa elämästä   Su 20 Toukokuu - 11:09

Häitä
Lauantai 19.5.

(Lue häätarina tästä) Neljä viikkoa sitten Emilia oli istunut Kein vieressä upeassa katolisessa kirkossa Corkissa ja seurannut hääseremoniaa vähän nyyhkien. Alana oli ollut niin kaunis! Niin upea ilmestys, että Emilialta oli loksahtanut suu auki. Se oli itkettänyt häntä, morsiamen upeus, mutta myös se, ettei Emilia tulisi ikinä näyttämään läheskään samalta omissa häissään, jos sellaisia edes ikinä tulisi.

Hääperinteet sanoivat että tulisi, sillä Emilia oli saanut kukkakimpun kiinni sen kummempia yrittämättä. Se oli ollut hauskaa, mutta ei hän sitä sen enempää ollut ajatellut. Tai oli, itse asiassa aika paljonkin, mutta Emilia tiesi, että se oli vain toiveajattelua. Ei vielä. Eikä hän ollut varma edes halusiko naimisiin, äiti kun oli viisillä häillään vienyt pois avioliiton hehkua ja ideaa.

Nyt Emilia istui kotona ja katsoi kuninkaallista hääseremoniaa vollottaen. Tai olisi vollottanut, ellei sylissä olisi nukkunut alemman kerroksen asunnon Alyonan pieni Alexander -vauva. Sashaksi sitä kutsuttiin jo nyt ja Emilia oli aivan täysin ihastunut. Hän oli leperrellyt ihastuneella venäjällä pojalle koko aamupäivän ja tajunnut, että tätä hän ihan todella halusi. Lapsen, perheen. Häät. Emilia pyyhki pari kyyneltä pois silmäkulmastaan ja keskittyi taas katsomaan spektaakkelia televisiosta.

Alyona haki Sashan kolmelta ja kiitteli avusta vuolaasti. Emilia sanoi, että katsoisi mielellään Sashan perään aina kun tarvitsi. Se ei ollut pelkkä kohteliaisuus, hän oli aivan tosissaan. Vaikka koko loppuelämän, Emiliaa ei olisi haitannut.

Illalla piti liikuttaa Prookkis, joten Emilia avasi youtuben aikeinaan etsiä hyviä harjoituksia. Mutta nettikin tuntui olevan aivan yhtä häähumussa kuin hänkin ja tarjosi ensimmäiseksi vain kosimis- ja häävideoita. Mieli olisi tehnyt klikata videot auki, mutta Emilia tiesi sen kääntävän vain veistä haavassa. Eikä hänellä ollut aikaakaan uppoutua tähän neljäksi tunniksi. Niinpä Emilia käytti kaiken tahdonvoimansa ja etsi puomiharjoituksia.

Katse osui seinälle, jolle oli ripustettu tusinoittain valokuvia. Siellä oli yksi, joka oli noussut yhdeksi Emilian ehdottomista lemppareista. Kei ja Tasha viime kesänä, yhtenä iltana, kun aurinko paistoi matalalta ja tulipunaisena. Vastavalolta ei näkynyt juuri muuta kuin siluetit, mutta Emilia tiesi Kein nauravan, muisti hetken elävästi. Ihana, ihana ilmestys. Emilia oli niin, niin rakastunut, että melkein hävetti. Mutta ei kuitenkaan. Hän oli niin, niin, niin, niin rakastunut. Oi voi.

Siinä hetkessä Emilia päätti, että aikoisi kysyä. Heti, kun sopiva tilaisuus tulisi. Ei hänellä mitään sormustakaan ollut, mutta ei se haitannut. Emilialla ei nimittäin ollut hajuakaan, miten Kei reagoisi tähän. Eivät he olleet mitään puhuneet, vaikka tarkoitus olikin ollut jo jonkin aikaa. Emilia tiesi, että aihe oli vaikea, että he olivat seurustelleet vasta puolitoista vuotta, mutta Emiliaa ei kiinnostanut. Tätä hän halusi, niin kovin paljon. Hän aikoisi kysyä. Heti, kun sopiva tilaisuus tulisi.
//piti kirjottaa heppatarinaa, mutta kuinkas kävikään...
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

Viestien lukumäärä : 661
Ikä : 25

ViestiAihe: Vs: Emilia valittaa elämästä   To 29 Maalis - 16:55

Olipas ihana synttärilahja löytää tää täältä just tänään <3 Se on todella kaunis, iso kiitos!
Näytä käyttäjän tiedot http://hukkasuo.weebly.com
Emilia
Mode
Mode

ViestiAihe: Vs: Emilia valittaa elämästä   Ma 26 Maalis - 22:06

Dalia
kutsutaan myös nimellä olen tosi hidas saamaan mitään aikaiseksi sori, toivottavasti tykkäät!
linkki täysikokoiseen kuvaan // läpinäkyvällä taustalla
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Emilia valittaa elämästä   Ma 19 Helmi - 12:45

"Mitä helvettiä, Emilia?"

Aivan loistava otsikko, jonka olet luontevasti saanut kuljetettua läpi tekstin. Hauskalla tavalla erilainen teksti ja yllättäviä, mielenkiintoisia faktoja.
Emilia
Mode
Mode

ViestiAihe: Vs: Emilia valittaa elämästä   La 17 Helmi - 23:03

"Mitä helvettiä, Emilia?"
Se on kumma, kuinka vanhoistakin tutuista voi paljastua vuosienkin jälkeen aivan uusia puolia…
Kokoelma tuttuja hämmentäneistä Emiliafaktoista viimeisen puolen vuoden ajalta.

--------
"Tiesiksä, mä halusin ihan tosissani olla prinsessa."
"SINÄ? Mitä helvettiä, Emilia?"
"Minä."
"Mut, mut sähän oot tommonen… Tommonen? Mitä?"
"Tämmönen ja näytin upeelta mun vanhojenmekossa."
"Näytä! Ihan varmana sulla on kuva!"
"Hmm, joo, kato!"
"Ooh se on tommonen oranssi! Mä oisin olettanu, et olisit menny frakissa."
"Haha, mä mietin sitä, mut sit päätin et mähän muuten meen prinsessamekossa."
"Kun sähän oot tommonen prinsessan perikuva."
"Ehdottomasti. Ja täysin mallimittainenkin ja kaiken kaikkiaan kuninkaallisainesta. Joku päivä nain jonkun prinssin ni sit oon oikeesti prinsessa."

--------
"Alyona! Mitä kuuluu?"
"Hyvää! Ja vauva voi hyvin, iso poika jo. Tule joskus kylään."
"Ooh, joo, laitan viestiä, vai?"
"Tai illalla? Kuudelta?"
"Okei, joo, käy, nähdään silloin!"

"Oliks toi… venäjää?"
"Jep."
"Mitä helvettiä Emilia, puhuks sä venäjää?!"
"Joo."
"Mistä lähin?"
"Aina? Mun isä-- tai isäpuoli, tai en kyl tiiä oliks ne ees naimisissa sillon, mut joka tapauksessa, äitin silloinen mies oli venäläinen, ja se sit opetti mua. Tai mä olin niin pieni et oikeestaan vaan opin lennosta."
"Siis sä niinku… tiiät mitä vaik öööö Kalinkassa lauletaan?"
"Jep. Mulla on siihen itse asiassa tanssikin, mut se johtuu ihan vaan siitä et joskus yläasteel meil oli liikassa se."
"Ai tanssi? Saanko nähä?"
"Et."

--------
"Hm, katos vaan, äiti on menossa kans naimisiin."
"Oho, täähän on ihan hääkesä sit!"
"Mmm…"
"Sä et kuulosta kovin innostuneelta. Hääthän on iloinen juhla, ja onhan se nyt kiva, että äitis--"
"Mä en tiiä monissako häissä sä oot ollu, mut kuudennet saman henkilön häät ei oo enää hirveen mielenkiintoset."
"… kuudet?"
"Joo, jos mä laskin oikein, en tiiä, niitä sen miehiä on ollu niin monet et ei mitään toivoa että muistaisin kenen kanssa se on ollu naimisissa ja kenen kaa ei. En ees tiiä mun oikeeta isää. Tai tiiän sen nimen ja oon ehkä nähny sen joskus, mut en tiiä onks se ees oikeesti se… En tiiä, ei sillä niin väliä oo, hengailen välillä Andrein kanssa."
"Ja Andrei oli se, joka opetti sut puhumaan..?"
"Joo, just se."

--------
"Sen mä tiesin, että kännissä Emiliasta tulee ekaks filosofi, sit pelottavan energinen tuuliviiri, sit ehkä vähän liian flirtti, mutta tää on kyllä ihan uutta."
"Mitä, etkö tiennyt, että siellä sisällä asuu tanssimestari?"
"Mitä helvettiä, Emilia, mitkä kengät sillä on jalassa, ei ton pitäis olla ees fyysisesti mahollista, ei se selvänäkään pysy noilla pystyssä?"
"Ihan hyvin se näyttää nyt kykenevän, hei, se sai seuraa!"
"…Mä meen hakemaan sen pois tuolta."
"Etkä varmana, anna sen tanssia. Se ei ikinä kehtaa muuten tanssia, sille jäi traumat kun sen balettiope sanoi, ettei siitä tuu ballerinaa kun ei se oo oikeen mallinen."
"Ballerinaa?"
"Joo, se oli näin lähellä hakee oopperaan, mut se ei kehdannu koska sillä oli muka liian leveet hartiat. Pyydä sitä joskus näyttämään, vannon ettet tuu katumaan, kun se on noin hyvä tossa kunnossa, ni mieti vaan selvänä."
"Mikä tanssimisesta seuraava vaihe oli?"
"Miten niin, mitä se nyt- okei nyt voit mennä hakemaan sen pois. Ja vähän vauhdilla."

--------
Tai tiivistetysti: Emilialla on tarkka, viisikymmenosainen step-by-step -lista siitä, kuinka saada itselleen prinsessan titteli, Emilia puhuu venäjää ja on kumman läheinen äitinsä yhden avioliiton tuhonneen miehen kanssa, Emilian äidillä riittää miehiä muttei pitkäjänteisyyttä, tarpeeksi pitkälle kun mennään, Emilia kykenee balettiliikkeisiin hävyttömän korkeilla piikkikoroilla, ja selvänä ollessaan pystyy varmaan edelleen tekemään 32 fouettea putkeen, ja viimeisenä, Emiliasta meinasi tulla poliisin sijaan ballerina, ja olisi varmasti tullutkin, ellei olisi ollut epävarma hartioistaan ja "nyrkkeilijän ruumiinrakenteestaan".
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Emilia valittaa elämästä   To 28 Joulu - 17:19

Oi, ihana Hilma! Ja todella kiva kuva, tykkään ihan mahdottomasti tuosta värimaailmasta. <3 Kissoihin on aina hyvä hairahtaa Wink
Emilia
Mode
Mode

ViestiAihe: Vs: Emilia valittaa elämästä   Ma 25 Joulu - 23:37

Hairahdus kenties
25.12.2017

Jouluna kuultua:
"Se on niin söpö!!"
"Haha joo, Hilma on ihan nätti..."
"Tuitui, mä en taidakaan antaa sua takaisin, hihi, voisit tulla meille, tykkäisit varmasti."
"Itse asiassa, Raimo on alkanut olla vähän allerginen..."

Lopputulos:
Hilma muutti Emilian luokse. Päättämiseen kului tasan sama aika, joka kului kysyä, mitä se syö. Porkkanalle Hilma on allerginen.
Näytä käyttäjän tiedot
Crimis
Admin

ViestiAihe: Vs: Emilia valittaa elämästä   Ma 6 Marras - 16:27

Itkupotkuraivari

Välillä elämä on helvetin paskaa ja itkupotkuraivari ihan paikallaan. Tsemppiä! <3

Tykkään todella tekstin rakenteesta: avaava dialogi, selittävä katsaus viime päiviin ja ihana lopetus. Perhe on pahin mutta niin se on myös parhain.
Emilia
Mode
Mode

ViestiAihe: Emilia valittaa elämästä   Su 5 Marras - 20:04

//aa joo, voihan sen noinkin tehä!

Itkupotkuraivari
5.11.2017

"Mikä ihme tää on, hyi, en mä haluu koskee siihen?"
"Ei sun tartte koskee siihen, ku nostat vaan tosta. Johan, pliis, nosta nyt vaan siitä päästä."
"Tää on painava?"
"Sä oot armeijassa, nosta!"
"En mä oo vahva?"
"Johan, pliis. Nostaisitko nyt."
"Mikset sä nosta?"
"Mä oon sairaslomalla ku joku potkas mua selkään! Siks en nosta!"
"No miks annoit niiden potkasta sua selkään?"
"Se on mun työ! Mulle maksetaan siitä!"
"Et sua potkitaan?"
"Ei vaan että ne ei potki sit muita! Nosta nyt vittu vaan sitä kaappia äläkä kommentoi mun asioita!"
"Okei, okei, rauha!" pikkuveljeni nosti kätensä ilmaan ja tarttui kiinni kaappiin. Typerä Johan ei saanut sitä kuitenkaan edes siirrettyä.
"Okei päästä irti", tuhisin ja siirsin sen sitten itse. Johan yritti kovin estellä, mutta ei se olisi saanut itse mitään tehtyä.

Minulla oli ollut hirveä viikko. Töissä oli karmeaa, enkä uskaltanut tehdä mitään Prookkiksen kanssa, enkä edes kehdannut soittaa Alanaa avuksi. Työt liittyivät siihenkin. Olimme torstaina saaneet Nikon kanssa hälytyksen, naapurit soittaneet riitelyn johdosta, ja naisella oli kuulemma ollut aikaisemin jotain mustelmia, ja naapuri oli huolissaan hänestä ja pariskunnan vauvasta. Niinpä me Nikon kanssa lähimpänä yksikkönä olimme menneet sinne, ja olin henkisesti prepannut itseäni koko matkan siihen, mitä perillä saattoi odottaa. Siihen, mitä kohtasimme, en osannut yhtään varautua. Oven oli avannut Alana. Se Alana, jolla oli aina elämä hanskassa ja hanska tiiviisti mukana, joka viimeisen päälle huoliteltuna teki asiat täydellisesti, ja joka ei varmaan edes osannut epäonnistua. Oven olikin avannut Alana, meikitön ja vähän väsyneen näköinen Alana, sellainen, joka näytti itkeneen hetki sitten. Pariskunta vannoi, että heillä oli ollut vain hieman erimielisyyksiä, eikä mitään suurempaa kuin riitaa ollut näyttänyt tapahtuneen, joten meidän oli ollut syytä lähteä. Autossa tuntui pahalta, ja vähän ontoltakin. Tuntui, kuin olisin urkkinut muiden elämää vain tehdessäni työtäni, ja olin pohtinut viestin laittamista tytölle. Mutta en minä voinut. Se ei olisi oikein, ei se kuulunut työnkuvaani, enkä sitä paitsi varmaan enää kehtaisi jutella tytölle ikinä. Ja sitten illan kruunasi se, kun meidän työvuoro keskeytyi, kun joku känniäijä ei halunnut lähteä kaupan pihalta, jossa se oli ollut rettelöimässä, ja heittäytyi hankalaksi. Tai no, ongelma ei ollut itse känniäijä, vaan sen kaksi kaveria, jotka kärkkäästi halusivat puolustaa ystävänsä kunniaa. Ja kutsua minua vitun ämmäksi ja motata naamaan, ja sitten, kun olin maassa pitämässä känniäijä ykköstä aloillaan, potkaista selkään. Tilanne oli kyllä onneksi nopeasti ohi, mutta ehdin kyllä kuulla kaikki kirosanat ja haukut, jotka suomen kieli piti sisällään. Nikoa kutsuttiin vain vitun mulkuksi, mutta minä sainkin sitten haukut sen edestä. Niko oli kuulemma "hyvä jäbä", ja kaupan järjestyksenvalvojalle eivät kännijäbät sanoneet mitään. Se vuoro oli päättynyt lääkärireissuun, kun istuminen sattui ja pystyin kulkemaan vain jonkinlaisessa kyyryssä.

Kaikki oli niin hankalaa ja ärsyttävää ja raivostuttavaa. Enkä osannut kertoa kenellekään mistään, en Prookkiksesta tai töistä tai ylipäätään väsymyksestä, en edes Keille, joka muuten sai aina kuulla täysilaidallisen valitustani, jos sille päälle satuin. Ja nyt typerä pikkuveljeni oli täällä, sillä äiti oli taas jossain jonkun uuden miehensä kanssa, ja Johania oltiin kielletty tulemasta kotiin viikonlopuksi. Ja tämä typerä ikean kaappi oli tiellä ja ärsytti ja halusin lyödä jotakuta. Jos kaikki vähänkin nopeampi liike ei olisi vihlaissut yläselästä niin kamalasti.
"Hei... Haluutko jutella?" Johan kysyi yhtäkkiä nähdessään taantumani pikkukakaraksi.
"Ei oo mitään juteltavaa. Kaikki on vallan mainiosti."
"Jep, koska et näytä siltä et voisit hakkaa mut."
"Lopeta. Mua vaan-- ärsyttää, ja väsyttää ja kaikki on vaa nii helvetin paskaa, tiiäks?"
"Jep. Mä ostin pullapitkon matkalla, haluutko?"
Ai että halusinko? Totta kai. Ja päädyinkö valittamaan veljelleni elämästäni? Totta kai. Ja muistuttiko veljeni, että kaikki kääntyisi parhain päin? Ei, mutta se tarjosi pullaa, joka tarkoitti suunnilleen samaa asiaa.

Viimeinen muokkaaja, Emilia pvm Su 5 Marras - 23:05, muokattu 1 kertaa
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Emilia valittaa elämästä   

Emilia valittaa elämästä
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
 :: Tarinointi :: Spin-off-
Siirry: